torsdag 28. april 2011

Om oss - Beate

Heii!

Jeg er en jente på 15 snart 16år. Jeg bor i en liten kommune som heter Inderøy. Dere som ikke vet hvor det er så der det nabo kommunen til Mosvik, der ski-stjernen Petter Northug kommer fra. Til neste kommune og fylkes valg blir Inderøy og Mosvik, bare Inderøy. Vi på ungdomsskolen har allerede merket at kommunene skal bli en. Mosvik elevene kom til oss i høst. Det var bare koselig med nye folk og med flere i klassene. Vi er ca 300 elever på skolen, det er ikke lite men heller ikke veldig mye. Jeg selv synes det er passelig, tror jeg kan navnet på de fleste iallefall de i 10ende og 9ende, 8ende er jeg mer usikker på.

Jeg bor på en gård sammen med en søster, en bror, mamma og pappa. Samt at farmor og farfar bor i "kårstuen" På gården pappa forpakter bor "bestemor" hun er ikke bestemoren min men siden hun ikke har noen barn kaller vi henne for bestemor. Mormor bor bare 15 min unna, så jeg har alle mine nærmeste nært. Jeg er ganske glad i å hjelpe til å fjøset. Er veldig glad i dyr, særlig kyr.

Til høsten skal jeg begynne på VGS. Da må vi jo skifte klasse igjen, det kommer til å bli skummelt og trist. Har blitt så glad i klassen min, den er så herlig. Finner på mye sprell og gjør så mye rart å sier så mye rart. Håper jeg havner i en like morsom og snill klasse som jeg har nå. Kommer til å savne klassen super mye, har opplevd så mye sammen. I høst var vi i Polen, vi kjørte buss hele veien. Det var sånn gjennom skolen og et prosjekt vi hadde med en kommune der, Sanok. Det var noen elever der ifra som var til oss når vi gikk i 9ende. Så da reiste likså godt hele 10ende trinn, ca 100 elver med lærere og foreldre, på igjenbesøk. Det var en opplevelse for livet. Vi var i saltgruvene i Krakow og i konsentrasjonsleirene, Auschwitz  1 og 2.

På fri tiden er jeg en aktiv 4Her. Jeg er også instruktør for drill-jentene på Utøy. Det var gjennom 4H jeg møtte Bodil først. Det var på nattkøppen, hun ble sammen med en i klubben min, de var ikke sammen lenge, men siden det døgnet har jeg kjent Bodil. Hun er en herlig person. Kan skrive et innlegg om hvordan Bodil og jeg møttes og sånt senere. I år har jeg 4H prosjektet 4H-fotografen. Jeg er over gjennomsnittet glad i å ta bilder og synes selv jeg er ganske flink også. Dere kan nå bedømme det selv.

Jeg har en ganske stor fram tidsplan. Jeg har tenkt å blitt jordmor, det er 12 år igjen til jeg er ferdig utdannet. Det hørtes sykt mye ut, jeg kan gjøre sånn at det bare blir 10, men har lyst på lærlingtiden. For da blir det først to år helse og sosial, så to år lærling, etter det må jeg ha påbygging, så blir det tre år sykepleien, når det er ferdig er det to år praksis før det er to år med jordmorstudier. Da er jeg 28 år. Hjelp, tiden kommer til å gå fort. En eller annen gang etter jeg har blitt 20 skal jeg ha barn. Så trenger ikke være ferdig med utdanning før jeg er 30år.

Det burde sikkert vært et avsnitt om mine venner og sånt, men det gidder jeg ikke å skrive. Kan heller skrive et innlegg til dem. Viss jeg skal skrive om det blir jeg aldri ferdig med dette innlegget. Tror det ikke skal bli lengre enn dette. Skal legge med noen bilder som jeg har tatt osv. Så det ikke blir bare tekst, det er så kjedelig. Siden dere har kommet så langt ned i dette innlegget har det sikkert vært interessant. Tenkte å legge med noen bilder jeg har tatt så dere får se hva jeg driver med når jeg kjeder meg eller ikke har noe annet å gjøre.

Dette bilde tok jeg lang fredag. Det var fint vær så jeg tok med meg kameraet ut og tok noen bilder.
Dette bilde ble tatt når Margrete og jeg var ute å tok bilder tidligere i år.
 Dette bilde tok jeg når jeg ikke hadde noe å gjøre. Synes det var ganske kult.
 Dette tok jeg når jeg var til Bodil, den helgen vi lagde bloggen. 

Hva synes du om innlegget?
Hva synes du om bildene?

-Beate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar