søndag 1. mai 2011

Daff og Trist dag..

Jeg ligger nå i sengen og forbereder meg max til styresmøte i 4Hklubben min i morgen. Også ser jeg jakten på den 6. sans på tven. Uhh spennende :P Liker sånne åndeproram og sånn. Synes det er kjempespennende og tror litt på det, men ikke at jeg tror jeg kommer til å bli noe skremt om jeg får besøk en dag :) Hihi.
NB; Dette er et syteinnlegg av helgen min pga humørsvingninger og litt syk/ slapp pga en tann.

Over til dagen i dag. Siden torsdag tror jeg så begynte jeg å få litt humørsvigninger og føle meg slapp. Holder på å få visdomstann så har fryktelig vondt. Og det virker inn på slappheten min og humøret mitt. Det er skikkelig irriterende for jeg blir så lett sur når noen terger meg. Og spesielt nå når jeg holder på å få den stygge tanna. Har ikke lyst på sånne jeg.. Så har vært litt sur og smågretten i hele helgen og selvsakt har vel det gått mer eller mindre ut over Arne-Marius stakkar. Som ikke har gjort meg noe, og som egentlig pleier å gjøre det så jeg er ekstra glad. Men funket ikke nå nei.
Det startet ganske fint på fredag da vi kom hjem var det middag. Så gikk Arne-Marius og pappa ut og prøvde luftgevær og sånn. Jeg giddet vertfall ikke å være med dem for jeg så ikke særlig mye til Arne-Marius likevell.. Også hadde han omsider 5 minutter til meg da så han kom opp for her lå jeg og kjedet meg ihjel. Han snakket litt med meg og så litt film. Så måtte han selvfølgelig velge å gå til pappa igjen da :p Så jeg ble sittende kjempelenge til å kjede meg. Så kom han og sa at vi skulle ut i stampen da. Så jeg ble med, og med en gang jeg kom ut terget de og ertet de meg og jeg ble kjempelei for jeg synes ikke det var noe morsomt egentlig. Det var leksom ikke noe koselig snakk og tull. Det var å terge meg.
Lørdag gikk ganske lik den også. Vi hjalp til i fjøset og var hjem til meg en tur. Der søskenbarna til mamma + søstra hennes kom på besøk med barn. Så jeg snakket å koste meg ute i sola med dem, mens Arne-Marius fortsatt var sammen med pappa. Han får no bare holde på, jeg vil ikke bestemme over han heller liksom for jeg vil ikke være skjefete. Passer ikke til samvittigheten min overfor andre mennesker! Også fikk jeg melding fra Renate jm <3 Og lyste opp dagen litt mer. Hadde en ganske grei start på dagen i dag. Så hun kom og når hun egenlit skulle vente på å bli henta ringte vi på foreldrene hennes og spurte om hun fikk ligge over og det gjorde hun <3 Så når hun kom gikk vi og plukket og samlet sammen gal og påler til trøa (Galen til kuene). Når vi var ferdig med deg gikk jeg og Renate hjem til meg, mens Arne-Marius ble igjen og skulle stable noen planker som skal bli gulv i fjøset (rettere sakt i silorommet) og gjørde fjøs med bestefar. Når han kom hjem skulle vi bade i stampen. Ble heldigvis ikke like mye terging og erting i stamen i dag var godt. Ble litt mer humor og sånn. Det var godt og gjorde det litt lettere på humøret også. Så la vi oss. Renate fikk sove på rommet til søstra mi for vi bor vegg i vegg og Arne-Marius måtte ligge med meg siden vi må dele dyne.
Idag. Hmm. Idag ja. En superdårlig dag. Er kjemptrist og lei av alt. Er nesten på gråten hele tiden. Jeg vet ikke hvorfor og jeg er egentlig ikke lei meg, men det er dette med tanna og humøret svinger så lett. Kjempevanskelig. Frem til 12 gikk det ganske greit. Når vi kjørte Renate på toget lovte Arne-Marius at han skulle gå sammen med meg over så jeg kunne være hos bestemor mens han var ut, men akkurat når vi kom hjem hadde han fått melding fra bestefar om at han måtte komme. Selvfølgelig hadde de ikke rukket å gå ut før jeg kom da. Så jeg ble liksom så trist for da hadde jeg gledet meg til å gå sammen med Arne-Marius over så det var vel der det startet i dag. Etterpå når han hadde gått ut så ble jeg sitende å snakke litt med bestemor også gjorde jeg litt mattelekser til mattetentamen på onsdag. Gruer meg skikkelig for jeg føler meg så dårlig og missforstår og ikke skjønner det. Det er så fælt.. OGså gikk bestemor ut en tur og etter at jeg har sittet kjempeleng og nesten skulle gå på veggen gikk jeg hjem en tur for å gå på veggen der i stede. Så når jeg kom hjem kom Arne-Marius plutelig inn. Trodde ikke mine egne øyne et sekund der. Nei da han skulle bare spørre om lillebroren min ville være med å sitte på traktoren mens Arne-Marius pløyde for det er det eneste han har gjort i dag. Og da protesterte jeg og sa at jeg ville for eller så går jeg på veggen. Han gikk ut og spurte, men lillebroren min sa nei så jeg fikk. Heldigvis litt bedre for dagen. Så jeg ble med og så ble vi hentet av bestemor så hun ordnet middag mens vi bare lå å så på tv. Etter middagen gikk vi ut og stablet litt materialer så gikk vi hjem og slappet av. Var godt og endelig få litt tid med han igjen, der jeg någen lunde var mer normal uten påvirkning av humøret. Så kjørte vi ham til stasjon så han skulle få ta toget hjem kvart over 8. Hadde håpet på mer tid med han, men dette ble vist alt for denne gang. Savner han kjempemasse og enda mer nå med alle humørsvigningene min :/ Elsker deg værdens beste kjære miiin :* Håper du skjønner det!

Men dette var et syte og trist innlegg for helgen nå skal jeg legge meg og få en god natt søvn til i morgen. Er kjempeutslitt med tankte på humøet. Trodde ikke det gikk an å bli så trett av humørsvingniger på denne måten, men tro meg, det er kjempeslitsomt.. GO NATT LESERE!
-Bodil

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar