mandag 2. mai 2011

17.mai .... Hjeeelp!

Heii!

Snart er det 17.mai, hjelp tiden går fort. Er instruktør for drill jentene på Utøy. De er veldig flinke, men det er litt til som må sitte 17.mai. Bruker å gå bedre enn vi tror. De er så skjønne små jenter i uniform og med en stav. Synes de er flinke, tror de som ser oss også synes vi er flinke. I alle fall det jeg har fått hørt. Gruer meg også litt til å gå, ser helt forferdelig ut i drill uniformen min. Ikke at den er stygg, men jeg passer ikke i den. Skulle litt ønske at jeg kunne hatt på meg bunaden min. Elsker bunaden min, det er en Grønn trønderbunad (Sør-Trøndelag) Det er litt rart det med bunad, siden vi har to typer bunader som er trønderbunadene. Det er Floan bunaden, den er ikke akseptert av alle som bunad, men det er liksom Nord-Trønder bunaden også har vi trønderbunaden, eller Sør-Trøndelag bunad.

Dette bilde ble tatt på etter konfirmasjonen.

Hva skal du 17.mai?
Har du bunad?
Hvilken bunad?


-Beate

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar